Aprilia razvija suparnika Nikenu

Vozilica

Yamaha je izradila vlastito tržište naslonjenih trotočkaša razvijajući paletu skutera Tricity i Niken. Piaggio je prvo popularizirao tu ideju, a sada želi vlastiti veliki trike.

Ovaj patent pokazuje da je Aprilia Mana testirana na novom nagibnom prednjem ovjesu. Iako se nije pretjerano prodavala u obliku dva kotača, a nedavno je maknuta i s popisa modela, Mana-in 839ccm i twist-and-go mjenjač čini se prirodnim temeljem za dizajn za veliki trokotač kojim se lako voziti kao skuter i s dodatnom stabilnošću i prednjim prianjanjem koje nudi treći kotač.

Dizajn očito vuče korijene iz sustava razvijenog za MP3, ali evoluirao je da se nosi sa stresovima koji dolaze od težeg, bržeg motocikla, kao i dodajući veću kontrolu nad geometrijom upravljanja i ovjesa.

Kao i Piaggio MP3, Yamaha Tricity 300 i Niken sustav se temelji na dvije paralelne gornje veze koje prolaze u punoj širini, jedna iznad druge. Zakreću se u sredini dok se Aprilia naginje, a na oba kraja nalazi se glava upravljača. Paralelne karike znače da se glave upravljača naginju zajedno s vozilom.

MP3 prednji ovjes oslanja se na vodeće karike s namotajem, dok Niken sa svake strane ima par teleskopskih vilica. Umjesto toga, novi dizajn ima sa svake strane zakrivljene podloge od lijevanog aluminija, s četiri bočne karike na dnu povezana s uspravnim ovjesom – poput nosača na mnogim automobilima.

Patent navodi da je sustav bolji i od MP3-a i od Nikena. Rečeno je da je ‘znatno’ jeftiniji od teleskopskih vilica, koje koristi Yamaha, a istovremeno stvara manje trenja – što rezultira smanjenim trošenjem i jeftinijim održavanjem.

Iz detalja je jasno da je ovo mnogo više od nejasne ideje. Ilustracije prikazuju komponente koje su barem spremne za stavljanje na prototipove u punoj veličini. Iako je Mana ukinuta, nije nemoguće da je Aprilia oživi svoj twist-and-go 839cc V-twin.

Foto: MCN, Yamaha

Sljedeća objava

Da, ovo je Mercedes s BMW-ovim motorom

Zamjene motora nisu neobične u današnje vrijeme, a često smo svjedoci spajanja nespojivog, poput “Fiće” s motorom Mercedesa. U svakom slučaju, ovaj primjer nije toliko radikalan iako bi mogao probuditi strasti među ljubiteljima popularnih njemačkih marki. Tvrtka Hartge je zapravo stvorila čudovište iz 1988. godine i ambiciozno ga nazvala F1. Možda već znate […]