Bentleyev veliki V8 stigao do kraja svoje proizvodnje nakon više od 60. godina

Vozilica

Moćni Bentleyev 6,7-litarski V8 motor – najdugovječniji V8 u kontinuiranoj proizvodnji – konačno je završio svoju serijsku proizvodnju. Posljednji motor u Creweu 1. lipnja sastavio je poseban tim od sedam ljudi koji su međusobno kombinirali iskustvo od 105 godina izrade Bentleyeva ikoničnog V8 motora.

U proizvodnji više od 60 godina, s istom konfiguracijom i proredom kao i prva verzija iz 1959. godine, posljednji motor L-serije provest će život pokretajući 30-ti i posljednji Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner. Ovaj Mulsanne zatvara proizvodnu seriju kompanije i slavi život njenog ikoničnog motora s bezbroj detalja nadahnutih V8, uključujući bedževe, grafiku nacrta i čak ventilacijske „organske zastoje“ s minijaturnom verzijom uljnog poklopca.

Član odbora za proizvodnju, Peter Bosch, komentira: “Naš časni 6¾-litarski V8 napajao je vodeći brod Bentleya više od šest desetljeća i tako zaradio svoju mirovinu. Izuzetno sam ponosan na generacije vještih majstora koji su tijekom godina pažljivo sastavili svaki od ovih motora. Da je ovaj motor tako dugo stajao test vremena, svjedoče genijalni inženjeri koji su činili motor sve snažnijim, rafiniranijim i pouzdanijim. Sada se veselimo budućnosti Bentleyja, pokretanog našim izuzetnim W12, sportskim 4.0-litarskim V8 i naravno našim učinkovitim V6 Hybridom – početak našeg puta ka elektrifikaciji. “

Izvorno dizajniran od strane tima Bentleyjevih inženjera 1950-ih, kako bi postigli značajnu promjenu performansi u odnosu na šesterocilindraša kojeg je zamijenio, L8 serija V8 prvi je put debitirala u Bentley S2 1959. – razvijajući oko 180 KS, Bentley je to smatrao „adekvatnim“ u to vrijeme.

Od tada, neprekidnim usavršavanjem dizajna, turbo-punjenjem (prvo singl, a zatim dvostrukim), elektroničkim upravljačkim sustavima, ubrizgavanjem goriva i promjenjivim vremenskim ventilom moderni se potomci tog izvornog motora razvili u nešto uistinu izvanredno.

Razvijajući 530 KS za Mulsanne Speed, zajedno s nevjerojatnih 1,100 Nm okretnog momenta, nisko-okretni motor pruža jedinstveni karakter koji je definirao nadaleko prepoznati “val okretnog momenta” kojim sada upravljaju svi Bentleyi. Istodobno su emisije drastično smanjene, a moderni motor stvara 99% manje štetnih emisija od prethodnika.

Svaki od 36.000 motora serije L izgrađen u posljednjih 60 godina ručno je izrađen u radionicama sjedišta tvrtke Bentley Crewe. Čak i suvremenom motoru treba 15 sati izrade, a ključne unutarnje komponente se odabiru individualno kako bi se stvorio podudarni, uravnoteženi set tako da motor radi savršeno glatko, vještina kojoj su potrebne godine za usavršavanje. Kad je dovršen i nakon temeljitog ispitivanja, jedan od Bentleyevih stručnjaka za motor otpušta motor, kao što je to bilo desetljećima, s pločicom koja sadrži njihov potpis na prednjoj strani motora.

Za pokretanje novog Mulsannea 2010. godine, V8 je prošao glavni remont, s novim radilicom, novim klipovima, novim spojnim šipkama i novim glavama cilindra koji su donijeli promjenjivo vrijeme ventila i deaktivaciju cilindra, prvi za Bentley, ali jer je prihvaćen u cijeloj paleti modela.

Snaga je ostala iznad 500 KS, dok su momenti okretnog momenta dostigli 1100 Nm – neko vrijeme je V8 serija L imala više momenta nego bilo koji drugi automobil na svijetu. Istodobno, redizajnirani V8 donio je 15% poboljšanje uštede goriva.

Motor sada privodi kraju svoj razvojni i proizvodni ciklus, ali živjet će još desetljećima u voljenim automobilima Bentleyevih kupaca.

Foto: Bentley

Sljedeća objava

Kawasaki objavio novi video o svom budućem električnom motocikli

Kawasaki je otkrio svoj deseti kratki film na YouTubeu u kojem je detaljno prikazan najnoviji razvoj njihovog projekta električnog motocikla „EV Endeavor“. Umotani u zamračeni set Ninje 300 u prethodnim epizodama, najnoviji kratki video od 20 sekundi prikazuje električnu ispitnu inačicu bez karoserije; otkrivajući digitalnu kontrolnu ploču, minimalističku šasiju i […]