BMW koristi 3D model vozača kako bi optimizirao aerodinamiku BMW S 1000 RR

Vozilica

Svjetsko Superbike prvenstvo ponovo kreće ovog vikenda, a BMW Motorrad tim naporno radi u zračnom tunelu s 3D modelom Eugene Lavertya.

Inžinjeri su precizno prilagodili aerodinamiku BMW-a S1000 RR u Akustičnom zračnom tunelu BMW-a. Cilj je održati aerodinamični otpor zraka što nižim, ali kako bi uvjeti protoka bili što realniji u tunelu, BMW je priznao da im je potrebno da motocikl i vozač budu prisutni u tunelu.

Čitav paket motocikla i vozača koristi se u protoku zraka, kojeg generira elektromotor od 2600 ks, a može dostići brzinu i do 255 km / h.

“Eugene je bio ovdje u Münchenu s nama prije izbijanja pandemije koronavirusa. Pokušavao je pronaći idealan sjedeći položaj na RR-u i, dok je bio u tom položaju, izvršili smo detaljna mjerenja pomoću 3D skenera “, objašnjava direktor BMW Motorrad Motorsport Marc Bongers.

“Na temelju podataka iz 3D skeniranja napravili smo plastični model napravljen od dvije polovice. Za ispravljanje svih detalja bilo je potrebno oko tjedan dana, no naš 3D Eugene tada je bio spreman za akciju.”

Skeniranje je bilo izuzetno detaljno sa svakim prstom rukavice, svakim obrisom Lavertyjeve kacige, svakim šavom u njegovom kožnom odjelu i svakom naboru koji utječe na aerodinamični otpor.

3D model se do sada koristio više od 50 puta u tunelu, a postao je posebno koristan tijekom karantene postavljene u cijeloj Europi. Laverty i Tom Sykes nisu mogli posjetiti München za to vrijeme.

“Korištenje 3D modela poput ovog omogućava nam da učinkovitije radimo na razvoju našeg RR”, dodao je Bongers. “Dok pravi vozač mora putovati da bi stigao ovdje, plastična verzija dostupna je u svako doba za testiranje u tunelu. To znači da možemo brže procijeniti i implementirati ažuriranja. “

Govoreći o svom 3D modelu, Laverty se nasmijao: “On je samo nekoliko nijansi blijeđi od moje irske kože! Sve šale na stranu, bilo je pomalo neobično toliko dugo sjediti na biciklu i mjeriti iz svakog ugla 3D skenerom Međutim, rezultat je nevjerojatan. Mogu se potruditi da ubrzam naš RR bez da sam osobno u Münchenu.

“Ne možete svaki dan vidjeti sebe kao tako detaljan model. Fascinantno je što je moguće s modernom tehnologijom, a BMW je vodeći u ovom pogledu na mnogim područjima.”

WSB 2020. nastavlja se ovog vikenda na Jerezu. Nakon prvog kola u Australiji, Laverty trenutno zauzima 15. mjesto na ljestvici.

Foto: BMW

Sljedeća objava

BMW radi potpuno električnu "peticu" i "sedmicu"

Da, serija 5 i 7 uskoro će postati potpuno električne, jer BMW nastoji smanjiti emisiju CO2 za barem trećinu po vozilu do 2030. godine. Cilj im je također smanjiti emisije svojih tvornica i postrojenja za 80 posto, po proizvedenom vozilu , na manje od deset posto onoga što su bili […]