
BMW-ov R18 koncept debitirao je prošle godine u Vili d’Este, a sada je napokon u proizvodnji. Koliko se serijski model približava krajnje prekrasnom predratno nadahnutom konceptu?
Pa, prilično blizu, zapravo. Glavna značajka R18 je masivni 1,8-litarski horizontalno suprotni dvocilindrični motor. Ovo je najveći bokser koji je BMW ikad ponudio i još uvijek ima zračno hlađenje. Ima četiri ventila po cilindru te isporučuje 91 konjsku snagu sa šeststupanjskim mjenjačem. Brzina za vožnju unatrag, kao na Hondi Goldwing, dostupna je kao dodatna opcija.
Neobična je za BMW (barem ovih dana) odluka da se pogonska osovina motocikla ostavi izloženom. To je učinjeno u znak poštovanja predratnim Beemerima poput R5 i R51 od kojih R18 uzima veliki dio svoje inspiracije.
R18 je po duhu vjerojatno najbliži R NineT-u, barem što se tiče trenutnih aktualnih motocikala, i poput tog motocikla, dizajniran je sa lakoćom prilagođavanja na umu. U tu svrhu, BMW se udružio sa tvrtkama Roland Sands Design i Mustang Seats, kako bi ponudio tvornički odobrene dodatke kako bi R18 postao više vaš.

Za razliku od R NineT, R18 ima više načina vožnje koji uključuju Rock, Roll i Rain. Prvi je najagresivniji način vožnje, s pristupom punoj snazi i okretnom momentu. Način Roll identičan je cestovnom načinu većine motocikala, dok Rain nudi mekši odaziv gasa, ograničenu snagu i okretni moment.
R18 bit će dostupan u dvije verzije: standardna verzija i First Edition. First Edition odaje počast klasičnim Beemerima sa svim mogućim kromom u ponudi. Također dolazi s nekim lijepim dodacima poput povijesno točnih amblema, proreznim vijcima, kožnim remenom, odvijačem, rukavicama i knjigom koja slavi BMW-ovu 97-godišnju povijest motocikala.
Za sada je u planu da R18 stigne do ovlaštenih trgovaca krajem 2020. godine, međutim zbog dramatičnog učinka koronavirusa moguće je da ćemo ga čekati i dulje.