Evo kako je Formula 1 promijenila svoja pravila kako bi izdržala obustavu zbog coronavirusa

Vozilica
Foto: Unsplah

Formula 1 nije stroj namijenjen prekidu u radu i ometanju pa je iznenadno usporavanje koje je nametnula pandemija COVID-19 postao sistemski šok za sport. Ne održavanje utrka znači da organizatori ne mogu naplačivati ulaznice, timovi ne mogu dobiti novac od sponzora, a kroz sve to svi od vozača do domara trebaju posao i plaće. U namjeri da uspori curenje novca i da 2019. ne bude zadnja sezona F1, FIA je u ponedjeljak donijela nekoliko izmjena pravila kako bi rasteretili sport i dodali operativnu fleksibilnost, što je značilo da jamči budućnosti ovoj seriji usprkos ekonomskim i socijalnim nesigurnostima.

FIA je donijela par promjena koje su namijenjene rješavanju zloglasnog birokratskog zastoja u sportu. Prva dopušta FIA-i da mijenja kalendar utrka bez glasovanja timova, što će pojednostaviti postupak daljnjeg preusmjeravanja teško poremećene sezone 2020. godine. Drugo dopušta timovima da izmijene neke sportske propise sa 60 posto većine u odnosu na prethodnih 70 posto.

Ažuriranja pravilnika također su zabranili korištenje Mercedes-AMG-ovog dual-axis steering sustava kako bi smanjili troškove i povećali konkurenciju, kao i dogovoreno prebacivanje ljetne pauze do proljeća, koja zahtijeva da proizvođači pogonskih jedinica prestanu s radom u razdoblju od tri tjedan u ožujku ili travnju.

Ovo će F1 donijeti prijeko potrebno smanjenje troškova u kratkom roku, a to neće utjecati na sposobnost dobavljača da ekipama osiguraju dovoljno pogonskih jedinica za sezonu 2020. godine. Ako se kalendar smanji na 14 utrka ili manje, timovi će morati raditi sa shodno smanjenim rezervnim dijelovima poput turbopunjača, hibridnog sustava, upravljačke elektronike, pogonskim jedinicama i tako dalje. Drugo smanjivanje stupit će na snagu ako kalendar bude smanjen na 11 utrka.

Kako bi dodatno smanjili troškove u 2020. godini, FIA je zabranila sav daljnji aerodinamični razvoj na modelima koji su prvobitno trebali biti predstavljeni 2021. godine, a koji su sada odgođeni za 2022.

Sljedeća objava

Elon Musk: Tesla će "pojednostaviti" Plaid pogonski sklop jer je postajao „previše složen"

U rujnu 2019. Tesla je najavila Model S s 3-motornim „Plaid pogonskim sklopom“ i novim „prototipom šasije“, a u narednih  nekoliko mjeseci testirali su Model S prototipe s novim pogonskim sklopom na stazi Nürburgring. Teslin izvršni direktor Elon Musk prvo je rekao da Tesla Model S s „Plaidom“ pogonskim sklopom […]