F1: Ferrari protiv daljnjeg smanjena budžeta

Martin K.
Foto: F1andCoffee

S razgovorima koji bi se trebali nastaviti ovog tjedna između momčadi, FIA-e i vlasnika F1 Liberty Media na temu spuštanja budžeta kojim bi se ograničili troškovi koja stupa na snagu sljedeće godine, Binotto je jasno rekao da Ferrari neće prihvatiti daljnje dramatične promjene.

Izvorni budžet od 175 milijuna dolara postavljen prije pandemije koronavirusa prihvaćen je kao previsok, a postojao je konsenzus o revidiranom iznosu od oko 150 milijuna dolara kao koncesiji. Nakon toga, postojale su ekipe koje su se zalagale za dramatičnije smanjenje, nešto što nekim velikim timovima ne idu u prilog, jer će ih to prisiliti na veliko smanjenje radnih mjesta.

Jedna od ideja o kojoj se razgovaralo bila je postaviti ograničenje na 145 milijuna dolara sljedeće godine, a zatim je dodatno spustiti na 130 milijuna dolara za 2022. – no taj potez nije dobio jednoglasno odobrenje. Binotto inzistira na tome da je 145 milijuna dolara minimum koji bi Ferrari mogao prihvatiti, a ako stvari budu niže, onda bi njegova momčad mogla razmotriti i druge serije jer više ne želi ometati svoje trkačke operacije.

“Razina od 145 milijuna dolara već je novi i zahtjevan zahtjev u usporedbi s onim što je postavljeno prošlog lipnja”, rekao je britanskom listu Guardian. “To se ne može postići bez daljnjih značajnijih žrtava, posebno u pogledu naših ljudskih resursa. Da je još niži, ne bismo htjeli biti izloženi situaciji da moramo razmotriti druge daljnje mogućnosti za primjenu našeg trkačkog DNK.”

Foto: Pixabay

Ferrari favorizira dvostupanjsko rješenje gornjeg troška (two-tier cost cap solution), ​​gdje je timovima proizvođača ili onima koji opskrbljuju ostale dijelovima bolida dopuštena veća potrošnja od ostalih. To je ideja koja ipak nije dobila univerzalnu podršku, budući da McLaren trenutno favorizira ograničenje proračuna od čak 100 milijuna dolara, a boji se da bi išta više moglo ugroziti postojanje timova.

Upitan prošli tjedan o toj ideji, direktor McLarenova tima Andreas Seidl rekao je: “Važno je poštivati ​​razvojne troškove proizvođača koji opskrbljuju ostale. Ali mislim da je to ionako pokriveno, u financijskim propisima, takozvanoj nominalnoj vrijednosti dijelova. Dakle, ne vidim nijedan razlog zašto bi nam trebali različiti budžeti.”

Binotto vjeruje da bi dobra bila ideja da veći timovi opskrbljuju manje ne samo dijelovima već i bolidima. Tu ideju podupire i Red Bull. “Ako bi trenutna izvanredna situacija dovela u pitanje postojanje nekih naših konkurenata u ovom sportu i omogućila reviziju određenih temeljnih kamena, tada bi Ferrari bio otvoren za to”, rekao je Binotto. “To nije čak ni bogohulno, s obzirom da se dogodilo prije u F1 i događa se danas u serijama kao što je MotoGP.”

Binotto misli da postoji opasnost da se brza s odlukama te da bi mogli naštetiti sportu u cijelosti, ali da je na vlasnicima F1 da donesu ispravnu odluku.

“Nije jednostavno izvršiti strukturne promjene na način da se linearno smanje troškovi”, rekao je. “Dobro smo svjesni da F1 i doista cijeli svijet upravo sada prolazi kroz posebno teško razdoblje zbog pandemije Covid-19. Međutim, ovo nije vrijeme za žurbu, jer postoji rizik od donošenja odluka u hitnim slučajevima bez jasne procjene svih posljedica.”

Sljedeća objava

MotoGP: Rossi će donijeti odluku o budućnosti prije početka sezone

Valentino Rossi želio bi nastaviti sa utrkama i slijedeće sezone, kada će sjajni talijan napuniti 42. godine, no tu je odluku htio donijeti tek nakon nekoliko odvoženih utrka kako bi vidio koliko je još uvijek konkurentan. S obzirom na broj odgođenih utrka ove sezone te još neizvjesan početak iste, odluku […]