Prvi put se sigurnosni automobil u Formuli 1 koristio za vrijeme Velike nagrade Kanade 1973. nakon raznih nezgoda na teškim vremenskim uvjetima.
No, koja je uloga sigurnosnog automobila? Tek nakon 1992. godine Svjetska automobilska federacija (FIA) je postavila jasne smjernice za ulogu sigurnosnog automobila.
Sigurnosni automobil dolazi u upotrebu tijekom F1 utrke kada direktor utrke Velike nagrade Britanije poželio smanjiti brzinu iz sigurnosnih razloga. Koristio se nakon nesreće ili zato što je staza skliska nakon jake kiše. Prema propisima, sigurnosni automobil ulazi na stazu “kad postoji trenutna opasnost, ali uvjeti ne zahtijevaju prekid utrke”.
Od 2000. godine FIA je povjerila zadatak vožnje sigurnosnog automobila Berndu Maylanderu, bivšem uspješnom automobilističkom trkaču.
Mercedes-Benz od 1996. godine izrađuje službeni sigurnosni automobil Formule 1, ali mi ćemo se osvrnuti i na neke druge automobile koji su predvodili kolonu F1 bolida.
Porsche 914 – 1973. godine
Lamborghini Countach – 1981., 1982. i 1983.
Fiat Tempra – 1993.
Opel Vectra – 1994.
Lamborghini Diablo – 1995.
Renault Clio Williams – 1996.
Mercedes Benz SL63 AMG – 2008.
Mercedes AMG GT – 2019.
Foto: Drivetribe, Netcarshow