T.50 novo je remek djelo Gordana Murraya i košta više od 2,3 milijuna funti

Vozilica

Tko je Gordan Murray? Gordan Murray tvorac je jednog od najpoznatijih super automobila koji ni nakon 28 godina ne zastarjeva, štoviše još je uvijek jedan od modela u koji se ugledaju dizajneri kada kreću u dizajniranje novih modela. Radi se, naravno, o McLarenu F1.

McLaren F1 u proizvodnju je krenuo 1992. godine i proizvodio se do 1998. izbacivši sveukupno 106 primjeraka sa proizvodne trake. Koristio je BMW-ov 6.1 litreni V12 koji je izbacivao zavidnih 627 ks uz 617 Nm okretnog momenta.

Ono što je bilo posebno i jedinstveno za F1 je to što je imao tri sjedala sa vozačevim sjedalom i volanom smještenim u sredini, a uz manualni mjenjač i stražnji pogon nudio je neponovljivo iskustvo u vožnji.

Naravno F1 je imao i svojih mana koje Gordon sada bez problema istiće: “Preširok je za 50mm, farovi su kao svjetleći crvi u staklenci, klimatizacija je bila besmislena, kočnice su cvilile, rezervoar goriva je trebalo mijenjati svakih 5 godina, kvačilo je trebalo namještati svakih 8.000 kilometara, ukrcavanje prtljage je bilo naporno. Sve mi se to motalo po glavi.”

No, kako takvo iskustvo ne bi zamrlo i ostalo samo na McLarenu, Murray je odlučio napraviti još jedan automobil punog imena Gordon Murray Desing T.50 kojem na prvom mjestu nije downforce, snaga, sva moguća tehnologija, veliki motor, ubrzanje niti brzina već vozačko iskustvo.

Ako pogledamo oba automobila vidjeti ćemo puno sličnosti. Oba imaju tri sjedala, vozačevo sjedalo u sredini, atmosferski V12 motor, 6 brzinski manualni mjenjač, šasiju od karbona i fokus na što manjoj težini. “Ako startate sa laganim materijalima sve ostalo postaje bolje.” kaže Murry.

Izbliza T.50 izgleda fascinantno, no odmaknete li se malo od njega primjetiti ćete da nije toliko dramatičan. Bez glomazih usisa, lukavih krilaca i kanala, bočne strane su čiste i elegantne, jedino vas ventilator na stražnjem dijelu natjera da se zapitate o čemu se ovdje zapravo radi? Parkirate li ga pored super ili hiper automobila, tipa Bugatti Chiron, Murray izgleda poput minijaturnog modela.

Skoro istih dimenzija kao i Mini Clubman, oko 1.85m širok i 4.35m dug, te praktičan (ako ga možemo tako nazvati) sa zapremninom od 30 litara plus pretinci u kabini T.50 neće zauzimati puno mjesta na cesti. Usis za zrak nalazi se iznad vozačeve glave gdje zrak prati liniju automobila u obliku kralježnice do stražnjih otvora koji se otvaraju poput leptirovih krila i otkrivaju Cosworthov 3.9 litreni V12.

Brojke su slijedeće: 672 ks uz 466Nm okretnog momenta. Ne baš impresivno, slažemo se. Ono što je impresivno je da se brutalan Ferrariev V12 može vrtiti na 9,000 okretaja/min, a ovaj Cosworthov do 12,000 okretaja/min. Ono zbog čega je Murray najsretnije je da je čak 71% okretnog momenta dostupno već na 2,500 okretaja/min. Brojke ubrzanja od nule do stotke još nisu poznate, a Murry kaže da ga je to brinulo ugradio bi automatski mjenjač.

Ono što je još pohvalno je da T.50 teži manje od tone, točnije 986kg što ga čini jednim od najlakših automobila na cesti. Papučice su također nešto čime se Gordon ponosi jer, osim jedinstvenog dizajna, uspio je uštediti 300 grama u odnosu na McLaren F1.

Svih 100 primjeraka, na koliko je ograničen ovaj automobil, biti će proizvedeno u 2022. godini. “S obzirom na troškove, ovo bi mogao biti posljednji veliki analogni super automobil” kaže Murray i dodaje: “Vozio sam sve moderne super automobile. Svi su fantastični, ali vas ne uključuju u vožnju ni u bilo kojem obliku ili formi. Sjednite u F1, naježiti ćete se od glave do pete i sve dlake na leđima će vam se podići. T.50 će pružiti isti takav doživljaj.”

Foto: TopGear

Sljedeća objava

Od BMW-ovog R18 modela nastao Dragster

Posljednji dizajner koji je dobio priliku pustiti mašti na volju sa BMW-ovim R18 modelom je Roland Sands sa svojim timom. Rezultat ovog projekta je ovaj prekrasni R18 Dragster, koji je kako mu i samo ime kaže, nadahnut popularnim Dragsterima. Sa dizajnom koji u svom srcu sadrži prekrasan 1802ccm Big Boxer […]