Vraćen stari sjaj – Ducati 250 Mach 1

Vozilica
Foto: BikeExif

Prvi stroj iz Bologne koji je osvojio trofej na Isle of Man TT bio je upravo 250 Mach 1 kada je Alistair Mike Rogers pobijedio, prvi i jedini put, u klasi 250 1969. godine.

Sredinom 1960-ih, Mach 1 je vjerojatno bio najbrži motocikl sa 250 kubika koji ste mogli kupiti i usprkos dobrom porijeklu modela, ako danas uspijete pronaći neki primjerak na prodaju, vjerojatno će vas koštati oko 10.000 eura. Sa manje od 2000 proizvedenih primjeraka, to možda i nije loša investicija, ali pronalazak sigurno neće biti jednostavan. Velika većina ih je prerađena za utrke i slupana na istim.

Upravo za jedan takav je zatraženo od specijalista za Ducati Harne Heuvelmana da originalnom modelu iz 1966. godine vrati nekadašnju slavu. Zajedno sa ocem Harmom i inženjerom Nielsom Schoenom, Harne vodi tvrtku Back To Classics u Nizozemskoj koja je jedna od vodećih tvrtki u Europi za entuzijaste starih Ducatia.

„Ovaj Ducati došao je od vlasnika iz Velike Britanije i odmah je bilo jasno da se koristio u utrkama“ – rekao je Harne. „Da stvar bude još gora, bio je zapostavljen i zaboravljen puno godina nakon svoji slavnih trkaćih dana. Imali smo ozbiljan posao pred nama.“

Kao i uvijek s projektima restauracije, Back To Classics započeo je s okvirom i karoserijom, postavljanjem sigurnosnih nosača i nosača okvira na prava mjesta te zavarivanje nekih novih dijelova. Spremnik goriva i blatobrani imali su velike rupe od hrđe, koje su bile zavarene i oblikovane prije pripreme za lakiranje.

“Motor je također trebao dosta pripreme”, kaže Harné. “Popravili smo udubljenja, ogrebotine i slomljene dijelove za hlađenje prije nego što su kućišta očišćena, a vanjski poklopci polirani.”

Uz nova sjedala i vodilice ventila i novi klip, motor je ponovno sastavljen. „Dodali smo i malu nadogradnju“, otkriva Harné, „u obliku opruga zavojnica, lakših potpornih ventila i novog 12V alternatora.“

Iako je 250 Mach 1 izvorno isporučen na kromiranim čeličnim felgama, ovaj je primjerak imao je set originalnih Borrani naplataka iz 1960-ih – koji su Back To Classics također obnovili.

Dodali su i elektroničke nadogradnje: ispod spremnika goriva ugrađen je elektronski sustav paljenja od 12 V i moderni regulator. Izvorni 6V regulator ostavljen je na mjestu, ali nema stvarnu funkciju.

Posao Back to Classics uvijek je klasa za sebe, ali Harné je posebno zadovoljan ovom neobično rijetkom mašinom. “Jedna od Ducatijevih najboljih spremna je ponovo biti na cesti”, kaže on. “Tamo gdje i pripada!”

Sljedeća objava

MotoGP: Rins i slijedeće dvije godine za Suzuki

Suzuki je osigurao vozača za slijedeće dvije godine potvrdivši u nedjelju da je sa Alexom Rinsom potpisan novi ugovor. Rins je debitirao za Suzuki 2017. nakon dvogodišnjeg mandata u Moto2 seriji sa Pons Racingom. Španjolac je Suzukiu dao nadu za dalje prošle godine ostvarivši prvu pobjedu u sezoni nakon 2000. […]